22 Mayıs 2016 Pazar

8. Kocaeli Kitap Fuarı

Merhabalaar ^____^
Sonunda fuar yazısını girebiliyorum. Gerçekten bütün hafta kaç kez yazmak için başına oturdum ama hep bir şey çıktı, ertelendi. Eğer bugün de yazamazsam pes edeceğim. Şu anlık her şey güzel gidiyor, bir şey çıkmadan başlayalım öyleyse! ^___^
Beni takip edenler bilir fuarı uzun zamandır heyecanla bekliyordum. Çoğu zaman heyecanla beklediğim şeylerde bir aksilik çıktığı ve hevesim kursağımda kaldığı için fuar alanına sağ salim varana dek içimde hep bir korku vardı. Neyse ki hiçbir aksilik çıkmadı da tam 3 kez ziyaret edebildim fuarı. Üç kez gittiğim halde hala gidesim var. Sanıyorum ki beni ancak fuarda çalışmak paklar. Buradan yetkililere sesleniyorum her türlü iş yaparım getir-götür, stand görevlisi vs. :D
Kocaeli kitap fuarının gelişi ağaçların kitap açmasıyla belli oluyor. Yanlış duymadınız fuar mevsimi geldi mi ağaçlarımız kitap açıyor!


Nasıl, gerçekten güzel gözükmüyor mu? 20 yıldır Kocaelide yaşamama ve 1. Kitap Fuarından beri fuara gitmeme rağmen ben henüz bu görüntü tanık olamadım. Yukarıda dediğim gibi aksilikler... Ben henüz gidemesem de görünen o ki 7'den 70'e herkesi bir araya getirmiş ağaçların çiçek açması. Ne diyeyim umarım ben de seneye dalından koparabilirim.

            
Ben kaçırdığıma üzülürken ağaçların kitap açmasının akşamı bir arkadaşımın snapchat'e attığı bir fotoğrafta ne göreyim? Meğer okulumun kampüsünde de ağaçlar kitap açmış ama ben onu da kaçırmışım. Üstelik o gün o yoldan 2 kez geçmiştim! 2 kez! 
Kim daha şanssız tartışmayalım isterseniz.Neyse asıl önemli olan fuara gidebilmiş olmam, değil mi? DEĞİL Mİ?? Evet dediğinizi varsayıyorum, teşekkürler.kocaeli 8. kitap fuarı
Heyecanlıyım ya ilk gün erkenden herkesi ayağa diktim. Neredeyse açılış saatinde oradaydık en yakın arkadaşım ve kardeşiyle. Biz hiçbir şeyden habersiz standlara doğru yol alırken güvenlik görevlileri durdurdu. Meğer birkaç konuşma, kurdele kesimi falan yapılıcakmış. Eh mecbur çekildik bir köşeye, başladık beklemeye. Saat 11 oluyor hala bekliyoruz, 11.30 oluyor hala bekliyoruz. Bizim sinirler gerilmeye başladı hafiften. O sırada girişteki bir stand dikkatimi çekiyor. İnsanlar gidip form doldurup bir fanusun içine atıyorlar falan. Zaten ağaçların kitap açmasını kaçırmışım, fuar görevlisi olamamışım başka bir şey daha kaçırmak istemediğimden neyin nesiymiş öğrenmeye gittim. Meğer Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Topluluğu çekiliş düzenliyor, günde 50 kişiye kitap hediye ediyorlarmış. Hemen bir form da ben doldurdum tabii ki!Sonunda bütün o konuşma faslı bitti ve biz de alışverişimize başladık. Bundan sonrasında bolca gezdik ve kitap aldık. Bir gün önce hazırladığım kitap listesinin dışına çıktım biraz ama pişman sayılmam. O kadar çok kitabı bir arada görünce insan kendini kaybediyor. Şimdi gelelim aldıklarıma ve indirimlere.Çok merak ettiğim 3 kitaba kavuştum: Kargalar Meclisi, Winter ve Karanlık Zihinler. Hatta Kargalar Meclisi bitti bile. Yorumu gelir bu hafta sanırım.- Martı yayınlarında ciltli kitaplar 15, karton kapaklılar 10 liraydı. Fuara girdiğim gibi ilk aldığım kitap Kargalar Meclisi oldu. Kargalar Meclisi ile ciddi düşünüyorum arkadaşlar. İçi-dışı her şeyi muhteşem kitabın. Sayfa kenarlarının siyah olması o kadar cool bir görünüm katmış ki aşık oldum ilk görüşte.
- Artemis yayınlarında öyle çok bir indirim yoktu. Winter'ı 26 liraya aldım. İnternette daha uyguna satılıyor olması biraz içimi yakmadı değil ama olsun önemli olan kavuşmamız. TUĞLA GİBİ, TAM OLARAK 800 SAYFA :')) 
- Parodide tüm kitaplar 10 liraydı. Karanlık Zihinlerin devamını da alsam mı almasam mı ikilemde kaldım çünkü olur da beğenmezsem kitabı elimde kalmış olacaklardı. Tehlikeye atmayıp almadım ben de.
- Altınbilek Yayınlarında etiketin yarısı indirimi vardı ama standdaki amca o kadar tatlıştı ki fotoğrafta gördüğünüz Jane Austen'ın Aşk ve Arkadaşlık kitabını etiket fiyatı 14 lira olmasına rağmen 5 liraya verdi. Ayrıca klasik kitapların İngilizce basımları da vardı ve 5 liraydı sadece.
- İşbankası Yayınlarında %25 indirim vardı. Yani etiket fiyatı 8 TL olan Olağanüstü Bir Geceyi 6 liraya almış oldum.
- İthakide yüzde kaç indirim vardı hatırlamıyorum ama etiket fiyatı 14 lira olan Yolun Sonundaki Okyanus'u 10 liraya aldım. (Bu kitabın rüyama girdiğini söylemiş miydim?)
- DEX'in 5 liralık ve 10 liralık kitapları vardı ama çok saçma bir şekilde getirmişti kitapları. Şöyle ki seri kitapları parçık pinçik getirmiş. Hani serilerin ilk kitaplarını getirmiş olsa anlayacağım ama gitmiş mesela serinin üçüncü kitabını falan getirtmiş sadece. Bilmiyorum bana manasız geldi biraz. Ateş Ustasını 5 liraya aldım. Keşke serinin diğer kitaplarını da getirseydi de tek seferde tamamlasaydım seriyi.
- Koridor Yayınevinden Eşekarısı Fabrikasını 15 liraya aldım. Hiç aklımda yoktu bir anda alıverdim kapağının cazibesine kapılıp. Umarım beğenirim.
Sırada sahaflardan aldıklarım var ama sahafların adlarının not alamadım malesef.
-Silber ve ATZİG'den sonra Kerstin Gier ne yazsa okurum dediğim yazarlardan biri oldu. Anneler Mafyasını görünce hiç düşünmeden aldım o yüzden. Hem de 2 liraya:'))
- Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın'ı da 5 liraya aldım.
- Bir sahaf standında iki kitap 5 lira yazısını görünce bu ikisini kapıverdim. Domates Saçlı Kız mecburiyetten alınmış gibi oldu biraz. İki kitap 5 lirayı görünce standı kurcaladım bayağı ama Gatsbyden başka ilgimi çok çeken bir kitap bulamadım. Ama inatçıyım illa bir kitap daha alıp ikisini 5 liraya getiricem ya ben de gözüme en hoş geleni yani Domates Saçlı Kız'ı aldım. Çocuk kitabı ama... olsun. Charlie'nin Çikolata Fabrikası da çocuk kitabıydı ama okurken çok zevk almıştım ben kljghl
Benim fuarla ilgili tek pişmanlığım ilk gün sahaf kısmına gitmemiş olmam. Gitsem kimbilir daha neleri bulurdum. Kocaelide benim bildiğim 2 sahaf var (İzmit çarşıdaki sanat sokağındakiler) ve ikisi de ne indirim bakımından ne de kitap çeşidi bakımından pek çekici değiller. Bildiğiniz güzel sahaflar varsa yoruma yazmayı unutmayın ^___^
İşte bu şekildeydi benim fuar maceram da. Sanırım şu ana kadar blogda yazdığım en uzun yazı oldu. Umarım sıkmamışımdır. Herkese keyifli okumalar!

11 yorum:

  1. Ne sıkılması kızz, zevkle okudum vallhi :D Çok güzel kitaplar almışsın hem de fiyatları çok uygun geldi bana :D Yolun Sonundaki Okyanus bekliyor ben de okunmayı bakalım senin yorumun ne olacak merak ediyorum :) Domates Saçlı Kız bence güzeldir ya adı bile çok şekerrr ^.^ Bu arada ağaçların kitap açması olayına aşık oldum deseem :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim sıkmadığıma ^___^
      Yolun Sonundaki Okyanusu beğenmeyi o kadar istiyorum ki. Herkes Neil Gaiman aşığı ama ben daha doğru düzgün okuyamadım bile. Umarım severim.
      Değil mi? :D Bir de Can Yayınlarından çıkmış bir kitap ne kadar kötü olabilir ki diye düşünüyorum :D
      O zaman umarım bir gün yakından görürsün ağaçların kitap açmasını :>>
      Geç cevap verdim yorumuna kusura bakma Gözde. Final haftası telaşı :(

      Sil
  2. Bu yazıyı yazman için o kadar ısrar ettim ama ancak şimdi okuyabiliyorum :-(

    Yazını sıkılarak değil sevkle okudum. iyi ki yazmışsın. keşke aldığın kitapların içinde okuduklarım olsaydı da fikrimi yazsaydım ama maalesef hiçbirini okumadım. Senden Stefan Zweig yorumu istiyorum ama. Zaten ince bir kitaba benziyor, bir günde bitirirsin bence :-) Hepsini iyi günlerde zevk alarak oku.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç olsun güç olmasın sorun değil :)) Fuar bitmeden yazıyı yazmak, fotoğrafları düzenlemek için kendimi bile şaşırtıcak bir hızda çalıştım. Güzel yorumun bu hıza değdiğini gösteriyor ^___^
      Finallerim bitsin yavaş yavaş eriteceğim tüm kitapları inşallah :D Kargalar Meclisi bitti bile! :D
      Teşekkürler :))

      Sil
  3. fuarda o parça pinçik seri olayıyla her seferinde karşılaşıyorum.
    ve; öyle bir hal aldı ki artık ben de. bazen fuardan alışveriş yapmayıp D&r vb. yerlerden bile alsam,
    serinin ya ikinci, ya üçüncü filan kitabından başlarım. İsis ile Rizzoli, bir zamanların melez sözleşmeleri falan fişman hep ilk kitabından okumaya başlamayıp serinin sonraki kitaplarından olayı okumaya başladığım kitaplardı. tuhaftı ki, kitabı bitirdikten sonra fark etmiştim kimisinde. kimisindeyse aldıktan birkaç gün sonra. bu arada yorumlardan gördüğüm kadarıyla şu yazını okumayı şule'ye borçluyuz. ona da teşekkür ederim ayrıyetten. fuar yazılarını her daim keyifli bulmuşumdur. diğer bir yandan, kargalar meclisini merak etmedim değil. internetten yorumlara bir an bakmak aklıma gelse de, açıkçası bloggerda bir kitabı okuyan kişinin düşüncelerine netteki "kitap tanıtım" faslından öte kat be kat daha çok kıymet verdiğimden günün birinde yazarsan o zamanı bekleyeceğim rin-san. dilerim ki o ağaçların kitap açışına şahit olursun bir daha ki sefer. gerçekten harika görünüyor. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir satış tekniği herhalde seriyi parçık pinçik indirime sokmak. Serinin devam kitaplarını indirime sokalım ama okumak için mecbur ilk kitabı indirimsiz olmak zorunda kalsın diye bir düşüncede olabilirler gibi geliyor bana. Gerçi sende işe yaramamış bu teknik :D
      Eheh Şule sayesinde yazıyı ertelemeden yazabildim ben de teşekkür ederim Şule! ^___^
      İnşallah Kargalar Meclisinin yorumunu finallerim bittikten sonra gireceğim :>
      Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için River ^_____^

      Sil
  4. Kitaplarını oku bakalım yorumlarını bekliyoruz. Blog Yorum Kardeşliği grubumuza da bekleriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda girmeye çalışacağım yorumları. Varım ki grupta zaten ^___^

      Sil
  5. Fuara gitmek bir nasip olmadı bana da.Bu yüzden çok üzülüyorum. İzmit bana yarım saatlik yol oysa ki.İşten güçten bir şeylere fırsat bulamamak çok kötü bir durum.Yazı harikaydı.Ellerinize sağlık.Aldıklarınızı keyifli günlerde okuyun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da yakın sayılırmışsınız aslında İzmite ama kısmet işte. Başka bir kitap fuarında rahat rahat gezicek zamanı bulursunuz umarım :))
      Çok teşekkür ederim ^___^

      Sil
  6. Yorumlarınıza sağlık hepsi birbirinden güzel kitaplar :) İyi günlerde okursunuz :)

    YanıtlaSil

Yeni Yazılardan Haberdar Olun