22 Mayıs 2018 Salı

10. Kocaeli Kitap Fuarı Alışverişim

M E R H A B A L A R
Bir kitap fuarını daha geride bıraktık. 5 mayıs-13 mayıs tarihleri arasında gerçekleşen fuar Kocaelinin 10. kitap fuarıydı. 10. yıla özel bir şeyler beklemiştim ama sadece beklediğimle kaldığım bir fuar oldu :'D

Klasik indirim yoktu muhabbetine pek girmeyeceğim çünkü bence alıştık artık zaten bu duruma. Kitap fiyatlarının internettekinden pahalı olması bir şaşkınlık vermiyor. Sadece iki yayınevini bu durumdan ayrı tutmak istiyorum: Dedalus ve Sel. Gördüğüm kadarıyla internettekinden daha uygundu kitaplar.

Her neyse, bu fuarda sadece sahaflarla ilgilendim. Dikkatli baktığınız sürece birçok kitabı gayet temiz bir şekilde bulabiliyorsunuz sahaflarda. Ama şöyle bir sorun var ki bir süre sonra bakmaktan başınız dönüyor.  En azından bana öyle. Bir de yer yön duygum sıfır olunca bir ara sanki sürekli aynı yerde dolanıyormuşum gibi hissetmeye başlayınca daraldım ve koşa koşa kendimi dışarı attım :D 

Sahaflarda başıma gelen saçma bir olayı anlatmak istiyorum. Öyle kitaplara bakınırken Philip K. Dick'in Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi? kitabına denk geldim. Biraz merak da ediyordum, hazır karşıma çıkmışken alayım dedim. Arkasında etiket fiyatı 19.5 yazıyordu. İlgili kişiye ne kadar olduğunu sorunca 20 lira dedi. Ben bir kaldım böyle. Şaka yapıyor zannettim jfdlgjkj Adama ciddi ciddi "Gerçekten mi?" diye sordum çünkü sen    s a h a f s ı n   kardeşim, nasıl etiket fiyatından fazla satabilirsin? Hani internette bile 11 liraya satılıyor kitap. Adamın verdiği cevap aynen şöyle: " O kitap öyle." JGHKŞJHKŞFJHKJŞFJK SADECE GÜLÜYORUM. Hayır yani söylesene nedir bu kitabı özel kılan? 1. basım da değildi büyük ihtimalle çünkü öyle olanları özel paketliyorlar. Neyse usul usul kitabı yerine koyup (belki biraz göz devirmiş olabilirim ama hak etti) devam ettik gezmeye biz ama hala merak ediyorum derdi neydi?

Evveet şimdi gelelim yaptığım küçük sahaf çıkartmasının ganimetlerine. 

Allahım hepsi benim bebeklerim. Hiç ummadığım aralarda karşıma çıktılar hepsi. Çocuk kitapları, Hırsıza Her Gün Bayram ve Organik Bozukluk hariç hepsi okuma listemde olan kitaplardı. Ayrıca neredeyse her birini 5 liraya almış olmam da bayağı mutluluk verici bir detay bence.


Bloga yakında çocuk kitapları diye bir başlık eklemek istiyorum. Sonrada bu aldıklarımı tek tek yorumlayacağım inşallah :') Daha önce pek ilgi alanıma girmediği için farketmiyordum belki de ama sahaflarda çok fazla çocuk kitapları var. Hani böyle dandik dundik olanları demiyorum, Günışığı Kitaplığı, Altın Kitaplar, Bilim Çocuk gibi yayınevlerinin kitapları var. İlgilenenler sahafları kesinlikle didik didik incelemeli. Ben de öğretmenlik hayatıma başlamadan küçük çaplı bir çocuk kitapları kitaplığı yapmak istiyorum ama bakalım, hayırlısı :D

Çocuk kitapları demişken hayal kırıklığına uğradığım bir olaydan bahsetmek istiyorum. Daha önceki yazılarımın birinde Eyvah! Kitap adlı kitaptan bahsetmiştim. Mine Soysal'ın okumayı sevmeyen çocuklarla ilgili yazdığı bir kitap. Fuarın 7. gününde Mine Soysal'ın imza günü vardı. Dedim gideyim imzalatayım, belki biraz da konuşma fırsatı elde ederim. İmza saati 11 ile 2 arasındaydı, ben de son yarım saat giderim diye planlamıştım ama otobüsü yanlış durakta bekliyormuşum meğer. Bu hatamı da çok geç fark edince fuara anca 2'yi 10 geçe falan ulaştım. Tabii normalde Mine Soysal'ın olması gereken standda Mine Soysaldan eser yok. Yine de bir şansımı deniyim diyip stant görevlilerine Mine Soysal'ı sordum ve meğer Mine Soysal hiç gelmemiş. İmza günü iptal olmuş. Bunu duyurmak da kimsenin aklına gelmemiş. Fuara gelene kadar çektiğim işkence böyle boşa gidince moralim sıfırlandı bayağı:( Hayır yani bunu duyurmak çok zor bir şey değil ki. Bilseydim okuldaki atölye etkinliklerine katılırdım o gün. Çok boşa gitti günüm, üzüldüm:(
Düzeltme: 10 gün önce Günışığı Kitaplığından bir e-posta aldım. Yaşanan bu tatsız olayın Mine Hanımla ve Günışığı Kitaplığıyla ilgisi yokmuş. Mine Hanım o tarihlerde Afyonda 6. Ulusal Yayın Kongresi'nde olacağından baştan böyle bir etkinlik hiç planlamamış bile. Dikkate alıp bilgilendirdikleri için teşekkür ederim :))

Öyle işte, iyi kötü bir fuar daha atlattık. Bir daha seneye artık :)))
Aldıklarımdan bunu önce oku dedikleriniz var mı? Varsa buyrun yorumlara! :))



14 yorum:

  1. Güle güle oku aldıklarını 😊 Sahaflara bayılıyorum ama maalesef bu sefer bizdeki fuara gelmediler. Alper Canıgüz gelmeyince aynısını hissettim ben de, yazdıklarını okuyunca dejavu oldum 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim :) Ya gerçekten kötü olmuş, oysa gezmesi en zevkli olan kısımlardan biri sahaflar:( Seneye artık inşallah gelirler.
      Nedenini öğrenmek gerek, meğer Mine Soysal hiç imza günü planlamamış bile ama birileri kafalarına göre yazıp çizmişler imza günü var diye:/

      Sil
  2. Ahaha :D Yalnız sahafta başına gelen durum baya ilginçmiş. Bana kalırsa adam kendi kitabından haberdar olmayan sahafçılardandı ve kitabı karıştırdı. Çünkü başka mantıklı bir açıklaması yok gibi bu durumun.
    Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü'nü merak ediyordum ben de. Yorumunu bekliyorum. Aldıkların çok güzel görünüyorlar, keyifle ve beğeniyle okuman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani ben de ne kadar düşünürsem düşüneyim tutarlı bir açıklama bulamadım yaptığına :D
      Yazın okuyacağım inşallah, atalet halinde olmadığım bir döneme denk gelirse yorumunu da yazarım bloga :))
      Çok teşekkür ederim İlkay^^

      Sil
  3. Feridun Oral'ın çocuk kitaplarını da öneriyorum sana. :) Kitapların hayırlı olsun! ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen goodreads'te ekledim kitaplarını okunacaklara :)) Çok teşekkür ederim Tuğçe :))

      Sil
  4. Çocuk kitapları okumaya başlamanı takdir ettim. Ben son iki seneye kadar pek çocuk kitabı okumazdım. Öğrenciler tavsiye istediğinde ne diyeceğimi bilemiyordum. Bir de her çocuk kitabı denilen kitap aslında çocuklara uygun, güzel mesajlar veren kitaplardan olmuyor. Okumadığın kitabı önermemen lazım. şimdiden bu konuda bilgili olursan mesleğe başlayınca rahat edersin.

    İnci çok güzel bir kitaptı. Ben severek okumuştum.

    Hepsini iyi günlerde okuman dileğiyle :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şule, inşallah öğrencilerime kitap önereceğim günler yakındır :)) Kesinlikle haklısın, çocuk kitabı diye okutulan Ömer Seyfettin kitapları mesela hiç uygun değil çocuklara. Küçükken Kaşağı ve Diyet'i okuyup uzun süre etkisinden çıkamamıştım.

      Beklentim büyük İnci'den :)) Fareler ve İnsanlar'ı tiyatroda izleyip bayıldıktan sonra John Steinbeck radarıma girdi :)

      Çok teşekkürler :))

      Sil
  5. baksanaaa, kitaplar kalbimden vurur, adlı bir mim yazdım, sen de yapsanaaa :) insta storylerin pek keyifli bu aradaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de olmasan Deep mimler bana hiç ulaşmayacak :D Bakıyorum hemen, inşallah cevaplayabileceğim sorulardır :D
      Yaaaa sahi mi? :'))) Çok sevindim ama şimdi böyle düşünmene :))))

      Sil
  6. Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü'nün kurgusunu çok sevmeme rağmen epey durgun bulduğum bir kitap oldu. Yazarın kurguyu biraz harcadığını düşünüyorum. Umarım sen benden daha çok seversin kitabı! ^_^
    Çocuk kitapları gibisi yok, değil mi? Bu gezegenin gerçekliğinden bize yansıyan sihirli hayal tozları gibiler! ^_^
    Umarım aldığın her kitabı çok seversin 007! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu okumuştum, hatırlıyorum. Sanırım yazarın diğer kitabını daha çok beğenmiştin :)) Bakalım ben ne düşüneceğim kitap hakkında :)
      Kesinlikle yok. Bazen çocukluğuma dönüp kitap okurkenki o heyecanı yeniden yaşamak istiyorum :)
      Teşekkür ederim İrem^^

      Sil
  7. Hepsini güle güle oku. Sahaflar iyidir ama İngilizce historical buluyorsam daha da iyi oluyor. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleer :)) Sahaflarda denk geldiğim İngilizce kitapların geneli bayağı haraptı:(

      Sil

Yeni Yazılardan Haberdar Olun