23 Nisan 2016 Cumartesi

Kitap Yorumu: Doktor Jekyll ve Mr. Hyde'ın Tuhaf Hikayesi-Robert Louis Stevenson

dr jekyll ve mr. hyde robert louis stevenson periodiclibrary esseve rin

Kitabı 29 martta bitirip 7 nisanda fotoğrafı çekip düzenlememe rağmen buraya yeni atıyorum.Bunun tek açıklaması ----> üşengeçlik. 
Neyse kronik üşengeçliğimi bırakıp kitaba gelelim. Dr. Jekyll ve Mr. Hyde adını kitabı okumadan önce birçok defa dizilerde, kitaplarda falan duyup bir fikir edinmiştim konu hakkında. Sonunda okuduğuma memnunum ama keşke hiçbir bilgim olmadan okusaydım. Daha önceden ufak da olsa bir fikrimin oluşu yüzünden kitabın sonu bana hiç de sürpriz olmadı. O yüzden kitabın konusundan hiç bahsetmeyeceğim bugün. Ama siz ille de öğrenmek istiyorsanız sizi şuraya ve şuraya alabilirim. 
Olayların geçtiği Londranın kasvetli havası ve Mr. Hyde'ın saf kötü yapısı beni okurken biraz ürkütmedi değil. Siz de benim gibi çabuk tırsan biriyseniz gece okumayın derim.
Şu anda 2015 yapımı Jekyll and Hyde adlı adlı diziyi izliyorum. Dizi Doktor Jekyll'ın torunu Robert Jekyll hakkında. Robert Jekyll'a biraz düşmüş olabilirim, ne güzel dalgalı saçları var öyle..... Neyse kitapla ilgili söyleyeceğim son şey kitap kapağının koca bir ne mana oluşu. Evet kapak çok şirin duruyor ama içerikle bu kadar alakasız yapmayı nasıl başarmışlar ilginç gerçekten.
Puanım: 4/5

10 yorum:

  1. Ahaha, kapak hakkaten çok alakasız olmuş :D ben bu kitabı yaylada internetim ve okuyacak başka kitabım yokken ipadimde kayıtlı görünce okumuştum.. Epey de şaşırdığımı hatırlıyorum çünkü hiç bilmiyordum konusunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vurucu bir sonu var cidden. Keşke ben de senin gibi konudan habersiz olup okuyabilseydim :))

      Sil
  2. Kapak çok hoş ama evet alakasız... :) :)


    Ben de beklerim, sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı Kedi hayal kırıklığına uğrattı bu sefer :))
      Uğrayacağım, teşekkürler ^___^

      Sil
  3. Bu kitabı sürekli görüyorum ama henüz okumadım. Konusunu da bilmiyorum. normalde kitap ya da filmlerle ilgili her şeyi okumadan ya da izlemeden önce bilmek isterim ama sürprizi kaçıyorsa öğrenmesem daha iyi olur. Bu arada kapağa bayıldım ben. Baykuşları çok severim ama dediğin gibi kitapla alakası yoksa insan rahatsız olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de normalde neye başladığımı bilmek isterim ama inan bana bu kitapla ilgili okuyacağın her yazı ufaktan da olsa spoiler içeriyordur. O yüzden direkt bodoslama dalmanı öneririm kitaba :)))
      Rengi olsun tasarımı olsun göze güzel görünüyor ama alaka olmayınca beni biraz üzdü :D

      Sil
  4. Kırmızı kedi yayınları sanırım kapak tasarımları hep böyle çünkü :) bilmem hatırlayan var mıdır? Ben çocukken bu kitabın animasyonu vardı. Ms. Hyde dönüşünce kahkahası vardı hiç unutmam :) kitabı hiç okumadım maalesef :( dizisi dikkatimi çekti izleyeyim bari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Kırmızı Kedinin kapaklarını seviyorum şirin ve minimalistler ama bu kitaba gitmemiş ne yazık ki :))
      Hiç bilmiyorum çizgi filmini. Googleda aratıp baktım ama yok ı-ıh hiç tanıdık gelmedi malesef.
      İyi seyirler o zaman size. Zaten on bölümlük mini bir dizi :))))

      Sil
  5. Yaa ne diycem, benim aynı böyle kaplılarım var baykuşlu filan :D Cidden ne alaka anlamadım ben de :D O kasvetli havaları çok seviyorum kitaplarda ben, çabuk tırsan biriyim ama tırsınçlı kitapları okumaktan da garip bir zevk alıyorum :D Okumak istediklerimden, umarım yakın zamanda sırası gelir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah aynısı demek ni güzel :D Tatlı görünsün yeter diye düşünmüşler herhalde :D
      Kasvetli havaları seviyorsan gotik romanlar tam sana göre yani o zaman :D
      Umarım okuyunca seversin :)))

      Sil