29 Kasım 2015 Pazar

Pazar 6'lısı: Favori Kurgusal Mekanlar

Merhabalar!
İlk defa bu kadar erken kalkıp blogun başına geçme şansı yakaladım.
Geleliiiim Pazar 6'lısının bu haftaki teması olan Favori Kurgusal Mekanlar'a.
1-Hogwarts

2-Tardis

3-Pemberley

4-Charlie'nin çikolata Fabrikası

5-Melez Kampı

6-??????????





28 Kasım 2015 Cumartesi

25 Kasım 2015 Çarşamba

Kitap Tanıtımı: Bob'un Armağanı

James Bowen'in romanı BOB'UN ARMAĞANI Aralık'ta raflardaki yerini alıyor! Bob ve James’in sıcak dostluğu, yeni bir Noel macerasıyla tekrar okurlarıyla buluşuyor.





Yazar: James Bowen

Sayfa Sayısı: 160 sayfa

Yayınevi: Yabancı Yayınları

Dağıtım Tarihi: 04/12/2015







Bob ve James’in sıcak dostluğu, yeni bir Noel macerasıyla tekrar okurlarıyla buluşuyor.
James bulduğu yaralı kediyi sokaklardan kurtardığından beri hem ikisinin hem de Sokak Kedisi Bob ve Bob’un Dünyası kitaplarını okuyan milyonların hayatı değişmiş, James ve Bob eşsiz bir arkadaşlık kurmuşlardı.
Bob’un Armağanı’nda ise James, sokakta geçirdiği Noelleri ve Bob’un ona en zor zamanlarında nasıl yardım ettiğini hatırlarken aynı zamanda Noel’in gerçek anlamını da kavramaya başlıyor.

24 Kasım 2015 Salı

Film Yorumu: Alaycıkuş Part II


TONIGHT TURN YOUR WEAPONS TO THE CAPITOL, ALAYCIKUŞA DEĞİL ULAN!
Bunu iki gün önce yazıp bırakmışım gkjk Nedeni ise Alaycıkuştan bir hevesle çıkıp instagrama girdiğimde gördüğüm olumsuz yorumlardı. Tabii ki de renkler ve zevkler meselesi herkes beğenmek zorunda değil. AMA beğenmeme nedenlerinizi bari sağlam nedenlere oturtun. Neymiş aksiyon yokmuş, sıkıcıymış. Tek diyeceğim şey----> De get Allah aşkına. Sürekli bir koşturmaca, savaş içinde geçiyor film zaten. Capitole döşenmiş olan kozalar sağ olsun arenaları arattırmadılar zaten. Adım başı adam kaybedildi bu kozalar yüzünden ve hala gelmiş sıkıcı diyorsunuz. Siz orada Alaycıkuşa her sıkıcı dediğinizde burada bir Eslem üzüntüden kahroluyor ya yapmayın :(
Film hakkında beni üzen bir diğer yorum da duygusal değildi denmesi. Bakınız ben film boyunca gözyaşlarımı silmekle uğraştım(Zaten gözlüklüyüm bir de üstüne 3d gözlüğü olunca bu bayağı zorlu bir iş oldu.). Jennifer Lawrence'ın sesinin tonu da sağ olsun her dediği beni yıktı geçti resmen. 
Ayrıca filmde kitaba birebir bağlı kalınmış. Artı taraflarından biri.
Şu son filme kadar Peeta karakterini canlandıran Josh Hutchersonla pek hoşlaşmıyordum ama ne hikmetse bu filmde beni irrite etmedi. Yiğidi öldür hakkını yeme gerçekten güzel oynadı.
Göz bebeğim olan seri bittiği için çok üzgünüm. Ama seriye yakışır bir son oldu en azından. Daha Alaycıkuş kitabının çıkmasını deli gibi beklediğim günleri hatırlıyorum. 

Aylarca onu beklemiştim. Çıktıktan sonra da tam her şey bitti derken film olacağı haberi gelmişti. O zamanlar Katniss için Kaya Scodelarioyu, Peeta için de Hunter Parrishi istiyordum deli gibi. Jennifer seçildiğinde ne kadar üzülmüş ve sövmüştüm jgjgj Tabi sonra Jlaw tüm dediklerimi yutturacak performanslar sergileyip beni kendisine aşık etti. Şimdi iyi ki Jlaw seçilmiş diyorum. Ses tonundan mimiklerine, tavırlarına kadar her şeyiyle Katnissı tam olarak yansıttığını düşünüyorum :>>

Sonuç olarak ben filmi sevdim. Hem de çok. Param olsa da tekrar gitsem şkgjh 
Siz de eğer Alaycıkuş kitabını severek okuduysanız filme gidin kesinlikle derim ben :>>


22 Kasım 2015 Pazar

Pazar 6'lısı: En Sevdiğimiz Erkek Karakterler

Yine Pazar gününün bitmesine birkaç saat kala buradayım. Her şeyi son ana tıkıştırmak en büyük hobim olsa gerek. 
Gelelim bu haftanın konusuna: En sevdiğiniz erkek karakterler!
Bir şıpsevdi olarak çoğu zaman çabuk sevip çabuk unutuyorum. Ama bazı karakterler var ki...olsa da evlensek!
Peki kimmiş onlar?
1.Aşk ve Gurur'dan Mr.Darcy.
Şaşırtıcı mı? Hiç değil.
2. Hirunaka no Ryuusei'den Mamura Daiki.
Kendisi tam anlamıyla b e b i ş.
3.Açlık Oyunları'ndan Peeta Mellark.
Filmlerde Peeta karakterini canlandıran Josh Hutcherson beyle pek hoşlaşmasam da Peetanın hakkını yiyemem. Her dediğiinsanın içine işleyip hüzün dolmasına neden olur mu ya? Evet bal gibi de olur.
4. Grisha serisinden Karanlıklar Efendisi.
Ne var yahu hep iyileri mi seveceğiz? Kaldı ki Karanlıklar Efendisinin özü iyi bencejkşhgşk
5.Harry Potterdan Çapulcular.
Kimse kusura bakmasın Çapulcuları ayıramam valla. 
6. Marslıdan Mark Watney.
Çünkü brain is the new sexy!

Bu haftanın listesi de bu kadar. Gözünüz biz de olsun hafta içi yeni temaları yayınlayacağız!
Keyifli okumalar!

19 Kasım 2015 Perşembe

Bilgisayarıma Kavuştum!


Çalsın davullar zurnalar bilgisayarım tamirden döndü! *sevinç naraları*
En sonuncu Pazar 6'lısı yazımda canım emektar bilgisayarımın bozulduğundan bahsetmiştim. Bugün sonunda geri geldi. Ama nasıl geri geldi? Bir sevinçle açtım bilgisayarı. İçinde HER ŞEYİMİN abartmıyorum tam anlamıyla her şeyimin olduğu dosyaya giricem ama bir de ne göreyim? Dosyam yok. O an tam anlamıyla çöktüm. Kaç yıldır biriktirdiğim fotoğraflardır, photoshoplardır, taa ilkokul zamanı yazdığım hikayelerdir falan hepsi yok olmuş. Başladım ağlamaya jşkgjkşj Uzunca bir süre "Gittii gitti gittiiiiii" diye gözyaşı döktükten sonra aklıma dosyamı en son gizlemiş olabileceğim geldi. Ve ta dam meğer hiçbir şeyim silinmemiş:'))))) Arka arkaya önce salya sümük ağlayıp sonra da sevinç dansları yaptım :D
Bu bana ders olsun. En kısa sürede hard disk ya da flash bellek alıp tüm dosyalarımı yedekleyeceğim. Bugün yaşadığım acıyı bir daha deneyimlemek istemiyorum.
Blogla alakasız kişisel bir yazı oldu ama alışın çünkü artık kitap harici şeyler de yazma ihtiyacı duyuyorum. Bundan sonra ortaya karışık bir blog olacağım sanırım.
Öyle işte :>

8 Kasım 2015 Pazar

Pazar 6'lısı: Favori Kitap Uyarlamaları

Merebalar keyifler nasıl benim iyi değil çünkü bilgisayarım bozuldu. Canım emektar bilgisayarımla yaklaşık olarak 10 yıldır falan beraberiz. İyi kötü bir sürü format vakasını atlattık birlikte bunu da atlatacağımızı umuyorum :D
Bilgisayarım yok diye Pazar 6'lısına katılmamazlık etmeyeceğim tabii ki de. Sadece biraz daha kısa keseceğim ve görselleri sonra ekleyeceğim. Öyleyyyse başlayalım!
FAVORİ KİTAP UYARLAMALARIM
1-Charlienin Çikolata Fabrikası
2-Ateşi Yakalamak
3-Alaycıkuş
4-Azkaban Tutsağı
5-Cennette Karşılaşacağınız Beş Kişi
6-Kitap Hırsızı

4 Kasım 2015 Çarşamba

Pazar 6'lısı: Duyuru

Merhabalaar ^___^
#pazar6lisi etkinliğinde temaların duyurulması biraz geç oluyordu. Bundan dolayı artık temaları aylık olarak yayınlayacağız ki herkes hazırlığını önceden yapabilsin. Fotoğrafta gördükleriniz kasım ayının temaları!🎉
Umarım beğenir ve pazar günü #pazar6lisi 'nda buluşuruz!

1 Kasım 2015 Pazar

Pazar 6'lısı: Favori Kurgusal Çiftlerim

Son günlerde beni aldı bir unutkanlık. Dün 8 yıllık arkadaşımın doğum gününü unuttuğumu fark etmiştim. Hem de ne unutma ama. Kızın doğum gününden bir hafta sonra anca fark edebildim. Bugün de pazar gününün tadı tuzu olan Pazar 6'lısı'nı unutuverdim. Oysa daha iki gün önce Tuğçeyle konuşmuştuk ama çıkıvermiş işte aklımdan. Pazar gününün bitmesine iki saat kala anca hatırladığım için biraz utansam da etkinliği yapmadan geçemicem. Bakınız bu haftanın teması FAVORİ KURGUSAL ÇİFTLER çünkü. 
Kılı kırk yararak yaptım resmen seçimlerimi. Ve sadece mutlu sona sahip olanları seçtim. Seçtiklerim dışında çoook muhteşem potansiyellere sahip olan ama yazarın zalimliğine kurban olmuş çiftler de var. Onlar başka bir haftanın konusu olsun hiç üzmeyelim kendimizi gece gece.
Ne çok konuştun Eslem kitaplara gel diyorsanız haklısınız ama Allah bir çene vermiş gerisini koyvermiş, elden ne gelir?
  
1-Gurur ve Önyargı'dan Elizabet ve Darcy
Söz konusu Elizabeth ve Darcy, denilcek laf mı var?
2-Aşktan Kaçış Yok'tan Meg ve Johnafter
Sadece aşk üzerine kurulu kitapları nadiren okurum. Üç-dört yıl önce yazlıkta okuyacak başka kitabım olmadığı için okumuş ve aşık olmuştum kitaba. Uçarı kaçarı Megle akıllı uslu çocuğumuz Johnafter'ın ilişkisi o kadar tatlıydı ki okurken sabahlamıştım. Kitap bittikten sonra da uzun süre aklıma gelip gülümsetmişti beni :>>>
3-Hirunaka no Ryuusei'den Suzume ve Mamura
(SPOILER İÇERİR) AZ MI KALP KRİZİ GEÇİRDİK SON BÖLÜME KADAR BE. MANGAKA RESMEN KANSER ETMİŞTİ TÜM MAZUME SHIPPERLARINI. Ama mutlu sona kavuştuk sonunda :'))))) 
 
4-Açlık Oyunları'ndan Katniss ve Peeta
Aslında bu seçiminden pek emin değilim. Evet sonunda Katniss/Peeta oldu ama mutlu bir şekilde mi? Hayır. Başından beri birbirlerine aşıklardı, büyük aşk ooo falan da yok.  Ama bilmiyorum bir şekilde bu listede yer almaları gerektiğini düşündüm.
5-Yakut Kırmızı'dan Gwendolyn ve Gideon
Tuğçeden kopya mı çekiyorum ne:p (Tuğçenin listesi için tık tık) Tüm zamanların içinden geçen bir aşk daha ne olsun :D
6-Geek Kız'dan Harriet ve Nick


BONUS
Harry Potter serisinden James ve Lily:')))))



Yeni Yazılardan Haberdar Olun