15 Temmuz 2018 Pazar

Mim: 2018 Dünya Kupası



Merhabalar Periodic Library sakinleri, nasılsınız? İyisinizdir umarım çünkü yeni bir mimle karşınızdayım :)

Gündemi çok takip eden biri değilimdir ama spor veya benzeri bir etkinlik olunca dikkatimi çekiyor ve hemen ben bunu kitaplara uyarlayabilir miyim diye düşünmeye başlıyorum. Hatırlarsanız geçen sefer de Kış Olimpiyatlarının kitaplı bir versiyonunu yazmıştık (Hatırlamayanlar buradan ulaşabilirler.). Hazır Dünya Kupası herkesi etkisine almışken (gerçi bugün itibariyle bitti ama) dedim acaba bunu mime dönüştürebilir miyim ve ta-da!

Mime geçmeden önce futbol ve Dünya Kupasıyla ile ilgili bilgimin hiçe yakın olduğunu göz önünde bulundurunuz lütfen. Olan az buçuk bilgimi de mimi oluştururken yok saydım Dünya Kupasındaki grupları ve gruplardaki takım sayılarını kendime göre azalttım.

Şimdi gelelim Dünya Kupası mimine.
1. 2018 yılında okuduğunuz 12 kitabı rastgele seçiyorsunuz.
2. Bu 12 kitabı 4'lü gruplara ayırıyorsunuz.
3. Her grubun kazananını belirliyorsunuz.
4. Kazananları da kendi aralarında kapıştırıp kupanın sahibini buluyorsunuz :D
5. Son olarak mimin kaynağından, sizi mimleyen blog arkadaşınızdan bahsedip mimin daha çok kişiye ulaşmasını sağlamak için de en az 2 kişiyi mimlerseniz sevinirim :)

Bu fan yapımı ama müthiş olmamış mı? :D Power spor etkinliklerine çok güzel yakışıyor ya. Önce Kış Olimpiyatlarında sahnelendi şimdi de Dünya Kupasında çaldı. Ne diyebilirim ki insanlar biliyor işlerini :D Neyse efenim biz kendi kupamıza dönelim :D

İşte benim 2018 Dünya Kupası katılımcılarım:

A Grubu
Kayıp Kedi-Carolina Paul | Beni Asla Bırakma-Kazuo IshiguroEyvah Kitap-Mine Soysal

Zor bir başlangıç oldu. Üçü de yıl içinde severek okuduğum kitaplar. Ama bir tanesi var ki... Yazım tarzıyla, karakterleriyle, yaşattığı dramla diğerlerinden bir adım öne çıkıyor ve yarı finale adını yazdırıyor: Beni Asla Bırakma. Okumadıysanız kesinlikle ve kesinlikle öneriyorum.

B Grubu
Program-Suzanne Young | Cennet Gibi-Julia Quinn | Horrorstör-Grady Hendrix

İşte bu kolay bir seçim oldu. Program, diğer genç-yetişkin kitaplarından pek de farklı değildi bence ve Cennet Gibi de beklentimi pek karşılamayan tarihi romantik bir kitaptı. Hal böyle olunca B Grubumuzun kazananı Horrorstör oluyor :)

C Grubu
Uzak Yıldızlar-Marissa Meyer | Vathek-William Beckford | Kazananın Suçu-Marie Rutkoski

Öncelikle Vathek'i diskalifiye etmek istiyorum. İnce bir kitap olmasına rağmen okuması çok uzun sürmüştü ve o dönemde arka arkaya sevmediğim kitaplar okuduğum için Vathek hakkında bayağı olumsuz hisler besliyorum :D Uzak Yıldızlar ve Kazananın Suçu arasında seçim yapmak gerekirse de Uzak Yıldızlar derim kesinlikle çünkü en sevdiğim genç-yetişkin serilerinden biri olan Ay Günlüğü serisinin ek kitabı kendisi. Yanlış hatırlamıyorsam 9 adet hikayeden oluşuyor kitap. Finalden sonra olanlarla ilgili hikayeler de var, ilk kitaptan önce yaşanan şeylerle ilgili hikayeler de. Her hikaye yüzümde bir gülümseme oluşmasına neden olmuştu :)) O yüzden bir diğer yari finalistimiz Uzak Yıldızlar :)

Bu arada 2018 Dünya Kupasının sahibi Hırvatistanı 4-2 mağlup ederek Fransa olmuş. Not alın KPSS'de çıkar :p 

D Grubu
Sıfırlananlar-Amy Tintera | Rüya Kapanı-Amy Plum | Lanetli Çocuk-John Tiffany

Lanetçi Çocuk'u eliyorum. Nedenlerini yorumumda belirtmiştim o yüzden tekrar yazmayacağım (Yorum için tık.). Sıfırlananlar'ı da sevmiştim, konu itibariyle orijinal bir kitaptı ama Rüya Kapanı kadar değil :) Rüya Kapanı yorumuma da buradan ulaşabilirsiniz.

YARI FİNAL ZAMANI
Beni Asla Bırakma-Kazuo Ishiguro | Horrorstör-Grady Hendrix

Horrorstör aslında mantık olarak çok orijinal. Yani mesela daha önce Ikea katologu şeklinde bir kitap gördünüz mü? Ben hayır. Ayrıca olay bir tek dış görünüşünün katalog gibi gözükmesi de değil. Kitabın kendi de Ikea benzeri bir alışveriş merkezinde geçen bir gerilim hikayesini anlatıyor ve sizi temin ederim gece okursanız bir güzel de geriyor :D AMA. AMA. AMA. Beni Asla Bırakma ile kurduğum duygusal bağ tüm bu saydıklarımı geri plana atmama neden oluyor. Kitap boyunca çok sinirlendim, çok üzüldüm ve bir mazoşist olarak daha ne isteyebilirim ki? :P Şaka bir yana duygusal olarak etkilediği için seçimimi Beni Asla Bırakma'dan yana kullanıyorum.

Uzak Yıldızlar-Marissa Meyer | Rüya Kapanı-Amy Plum

Şu an ciddi anlamda büyük ikilemdeyim. İkisini de seviyorum:( Siz neden karşı karşıya geldiniz ki hof. Şu an birini diğerine üstün kılacak bir neden bulamıyorum. *yazar burada derin düşüncelere dalar* Sanırım Rüya Kapanı'nı seçeceğim. Ay Günlükleri serisinden başka bir kitap olsaydı Rüya Kapanını seçmezdim (galiba) ama Uzak Yıldızlar serinin ek kitabı olduğu için onu harcayacağım:( Affet beni Uzak Yıldızlar, ayrım yapacak başka bir neden bulamadım:(

FİNAL VAKTİ


Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Buraya gelene kadar yazıya kaç kez ara verdim bir bilseniz. Seçim yapmak zor gelince kalkıp bir tur atıyorum evde sonra gelip yine yazmaya oturuyorum falan o yüzden bayağı uzun sürdü. Sırada son ve büyük kapışma var.

Beni Asla Bırakma-Kazuo Ishiguro | Rüya Kapanı-Amy Plum

Bu sefer objektif bir seçim yapmak istiyorum o yüzden birkaç kriter belirledim: konu, dili, karakterler, akıcılık ve final. Her iki kitabı da bu 5 kritere göre 5 üzerinden puanlamaya çalışacağım.

 Beni Asla Bırakma: Konu(4)+Dili(5)+Karakterler(4)+Akıcılık(5)+Final(5)=23
 Rüya Kapanı: Konu(5)+Dili(3)+Karakterler(3,5)+Akıcılık(5)+Final(5)=21,5

Veee böylece Eslem'in Dünya Kupasını kazanan Beni Asla Bırakma oluyor *alkışlar, tezahüratlar* Yorucu oldu ama sonuçtan memnunum, hak eden kazandı :D 

Bayağı uzun bir yazı oldu değil mi? Bence kesinlikle öyle oldu. Görselleri hazırlama kısmı falan yordu ama pişman değilim. Bir ara hiç uğraşmayayım demiştim görsel hazırlamakla ama iyi ki vazgeçmişim sonra :D Şimdi sırada mimi pasladığım bloglar var. 

Rüya Kitaplık
Kağıttan Dünyam
Deeptone
Şule Uzundere
Okuyan Muggle
Belle'nin Kütüphanesi
Bir Pembe Sever
Gezegenin Sihri
Devrik Cümleler
Mavi Gökyüzünün Elleri

Keyifli günler! :)




12 Temmuz 2018 Perşembe

Kitap Yorumu: Kazananın Suçu-Marie Rutkoski

kazananın suçu marie rutkoski yorum


Kazananın Laneti'ni zamanında çok severek okumuşum. Okumuşum diyorum çünkü neden çok sevdiğim hakkında pek de bir fikrim yoktu ikinci kitap olan Kazananın Suçu'na başlarken. Kestrel'in ilk kitapta zeki bir karakter izlenimi bıraktığını hatırlıyorum bende ama bunu maalesef Kazananın Suçu'nda hissedemedim. Ya da şöyle diyeyim beni çok etkilemedi.

En son Herranilerle olan savaşın bitmesi için İmparatora bir teklif sunmuş ve İmparator da teklifini beğenince kabul etmişti. Teklife göre Herranilerle olan savaş bitecek, Herran Valoryaya bağlı özerk bir ülke olacaktı. Tabii bunun karşılığında İmparatorun da Kestrelden bir isteği vardı: oğluyla evlenmesi. Canım Kestrel savaş bitsin, ölümler dursun diye kabul ediyor ancak kitabın devamında kalbi ve mantığı arasında bocalayıp durdu. Tabi Kestrel'in yaptığı bu fedakarlıktan haberi olmayan Arin de bayağı perişan oldu ama bazı yerlerde oh olsun demedim değil hani. Sen kim köpeksin de Kestrel'i üzüyorsun😒

Kitaptaki Kestrel/Arin yakınlaşmaları niyeyse hiç heyecanlı gelmedi. Aradaki o gerilimi hissedemedim. Seni sevdiğim için senden ayrılmak zorundayım klişesi benim gözümde tüm romantizmi ve heyecanı öldürdüğünden olsa gerek. Bir de sonunda birlikte olacakları %90 kesinken inandırıcı olmuyor.

Romantizm yönünden zayıf olsa da Arin/Roshal bromance'ını okumak çok keyifliydi😸 Roshal'ın durup durup Arin'e geleneksel öldürme yöntemlerinden bahsettiği ve ikilinin atıştıkları yerler favorim oldu diyebilirim😸

Bir diğer sevdiğim şey de Verex oldu :')) Nasıl minnoş bir prenssin sen aman aman. Verex ve Kestrel'i bayağı yakıştırdım ama işte maalesef ikisinin da başka sevdicekeleri var...Oysa uygun şartlar altında iyi bir çift olabilirlerdi bence. Ne diyelim sağlık olsun😁


Sonu da beni pek şaşırtmadı. Hikayenin bir şekilde yön değiştirmesi gerekiyordu zaten. Bir de alıştık artık genç-yetişkin distopya kitaplarına, hep aynı taktik hep aynı taktik :D

Sonuç olarak Kazananın Suçu'na puanım 3,5/5.

Siz neler okuyorsunuz bu aralar? Kazananın Suçunu okumuş muydunuz?
Buyrun yorumlara! :)

4 Temmuz 2018 Çarşamba

3 Aylık Kalkınma Planı

M E R H A B A L A R. Ben planımı yapana kadar yazın çoktan geldiğini, hatta bir ayının bittiğini yok sayarak sizlerle bu yaz için yaptığım 3 Aylık Kalkınma Planımı paylaşmak istiyorum. Daha çok 3 aylık çöküş planı da olabilir gerçi bilemedim.

- Korece defterini temize geçirmek. 
İnsanın düzenli defteri olmayınca çalışması çok zor oluyor dostlar.

- A2'de işlenen konuları tekrar etmek.
Hatta mesela bunu yaparken Kore dizileri blogum olan Bir Bölüm Daha'da da Korece çalışma yazıları yazsam güzel olur. 

- Her gün 5 kelime ezberlemek. 
Çok az bir sayı ama ezberim hiç kuvvetli değil, o yüzden kendime çok yüklenip hayal kırıklığına uğramak istemiyorum.

- Kakaotalk indirip ana dili Korece olan biriyle pratik yapmak.
Yazıyı ilk yazarken eklemiştim bu maddeyi ama şu an silsem mi silmesem mi bilemedim. 

- Koreye gitmek :p 
Belki bir yaz ama kesinlikle bu yaz değil :D

- KPSS'ye başlamak. 
"Ama nereden başlayacağını bilemediğin için başlayamamak... Yayın önerilerinizi, önce şu dersle başla gibi önerilerinizi bekliyorum:(" diye yazmışım bu yazıyı ilk hazırladığımda ama şu an kitaplarımı aldım, ufak da olsa bir çalışma planı yaptım. O plana uymayı istiyorum.

- Seramikten yüzüklük yapmak.
 Fikir kaynağı A Little Bit. Kendisi bayağı yetenekli. Kumaşlara yaptığı çizimlere bayılıyorum özellikle. 

- 9 30 adet film izlemek.
Bu sayı ilk 9'du ancak sonra Büşranın ve Engineering Vibes'ın düzenlediği Limonata Tadında Film Maratonu sayesinde 30'a çıktı. Listedeki en zorlayıcı görevlerden biri kesinlikle benim için :D 2 tane izledim bile, kaldı 28!

- 15 adet kitap okumak.

-Sevdiğim şeyleri tekrar izlemek. 
Mesela Age of Youth, Haikyuu, Harry Potter. Çünkü bunların %100 mutlu edeceklerine eminim.

-Sevdiğim şeyleri tekrar okumak. 
H A R R Y  P O T T E R. 

-Örgü ipten yuvarlak çanta yap.
Örgü örmeyi öğrendim sayılır. Tarifteki sayılara uymadığım için ilk denemem biraz komik oldu ama en azından temeli kaptığım için mutluyum. Şimdi sırada istediğim renkte ipi almak ve bu sefer tarife birebir bağlı kalarak örmek var.

-Fesleğen yetiştirmek. 
Bir bitki yetiştirmek istiyordum ama bunun fesleğen olacağı hiç aklıma gelmemişti. Dün çok sevdiğim bir arkadaşım fesleğen yetiştirme kiti hediye etti ve ben de ektim hemen bugün. Masamın da baş köşesine koydum. Filiz verdiklerini görmek için meraktan ölüyorum :D Maybe fesleğen will be our forever Betül, tekrardan çok teşekkür ederim<33

-Kartpostal göndermek.
Aklımda 2 kişi var göndereceğim. Bayağı uzun zamandır aklımdalar hatta ama işte okul zamanı bir sürü bahaneyle erteledim hep. Özenle hazırlayıp göndermek istiyorum bu yaz.

Sanırım bu kadar. Bu yaz ana uğraşım KPSS olacak ama araya yaparken beni mutlu edecek şeyler de eklemek istiyorum. Çünkü okul maratonu başlayınca elimden geldiğince blogdan, sosyal medyadan, dizilerden kendimi soyutlamaya çalışacağım. YGS/LYS'ye çalışırken bunu beceremedim, şu anda yüzüne bile bakmadığım şeyleri asıl ilgi odağıma koydum ve pişmanlığını üniversitede yaşadım. Bu tekrar yaşanmazsa sevinirim :D 

Öyle işte. Peki sizin yaz için planlarınız neler? Nerelere gitmeyi düşünüyorsunuz? Ya da neler yapacaksınız? Buyrun yorumlara! :))


11 Haziran 2018 Pazartesi

Bahar Okuma Şenliği 2018: Sonuç

bahar okuma şenliği 2018 sonuç periodic library


1.Kategori (10 puan): İsminde BAHAR mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların Bahar'da geçtiği bir kitap.
Ateşle Oynayan Kız-Stieg Larsson (Kitap ocak ve nisan sonu arasını kapsadığı için bana uygun geldi.) | Pegasus | 672

4.Kategori (10 puan): Kitabın isminde bir HAYVAN adı geçen bir kitap.
Kayıp Kedi-Caroline Paul | Aylak Kitap | 176

5.Kategori (10 puan): BEYAZPERDE ye aktarılmış bir kitap filmi de izlenecek.
Beni Asla Bırakma-Kazuo Ishiguro | YKY | 272

6.Kategori (10 puan): En Az İKİ yazar tarafından yazılmış bir kitap.

7.Kategori (10 puan): Kitabın isminde -LER- LAR  eki almış bir kelime geçen bir kitap.
Gölgeler Kraliçesi-Sarah J. Maas | DEX | 632

9.Kategori (10 puan): Adında Çocuk kelimesi geçen veya ÇOCUK'lara dair bir kitap.
Haklar ve Ödevler-Brigitte Labbe, Pierre-François Dupont-Beurier | Günışığı Kitaplığı | 40

16.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap.  [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
-Türk Kadın: Eyvah! Kitap-Mine Soysal | Günışığı Kitaplığı | 127
-Yabancı Kadın: Program-Suzanne Young | Pegasus | 400
-Türk Erkek: Yazmak Eylemi-Ferit Edgü | Sel Yayıncılık | 137
-Yabancı Erkek: Horrorstör-Grady Hendrix | Zodyak Kitap | 248



Sonuç
10 kitap= 100 puan
3063 sayfa= 30 puan
16. kategori tamamlandığı için fazladan= 40 puan
+                                                                                                                           _______________________________________________________________
   170 puan

Yine yerlerde sürünen bir sonuç olsa da böyle bir sonuçla karşılaşacağımın farkındaydım. Okuma konusunda bayağıdır dipte sayılırım. Goodreads de sağ olsun yıllık hedefimin 8 kitap gerisinde olduğumu gözüme gözüme sokuyor :D En azından şenlik boyunca farklı türlerde kitaplar okuduğum için memnunum. Yaz şenliğine şimdilik katılmayı düşünmüyorum. Halihazırda katıldığım diğer okuma maratonlarına ağırlık vereceğim. 

Keyifli okumalar!

4 Haziran 2018 Pazartesi

Mim: Kitaplar Kalbimden Vurur


M E R H A B A L A R

Sevgili Deep sayesinde haberdar olduğum bir mimle karşınızdayım. (Deep de olmasa mimler bana hiç ulaşmayacak, teşekkürler Deep :P Şaka bir yana mim yapmada çok yavaşım, kendim de farkındayım. Hala Reklamlar mimi bekliyor, neden bilmem. Affet Belle, yapacağım bir gün :D ) Mim kitaplarla ilgili 7 adet sorudan oluşuyor, bize de cevaplamak düşüyor.

1. Okumayı size sevdiren ne oldu?
İlkokuldaki sınıf öğretmenim. Bugün düzenli olarak kitap okuyorsam onun eseridir diyebiliriz. Sınıf kitaplığımız ilgi çekici bir sürü kitapla dolu olması, öğretmenimizin sürekli kitap okuması ve bizi de okumaya teşvik etmesi bendeki okuma alışkanlığının temelini oluşturdu. Seviliyorsun Nafiye öğretmenim<3

2. Hiç bir kitabı sayfalarını çevirerek biriyle okudunuz mu?
Hatırladığım kadarıyla hayır:(  

3. Yolculuğa giderken yanınıza kaç kitap alırsınız?
Yolculuktan yolculuğa değişiyor. Çantamda her zaman bir kitap mutlaka bulunur ama uzun süreli bir seyahat ise en az 3 kitap alırım yanıma. Çantaya tepme derdi olmasa daha fazlasını da almak isterim, neyse ki e-kitaplar var da basılı kitaplar bitince imdada koşuyorlar. 

4. Asla okumam dediğiniz kategori nedir?
Siyasetle ilgili kitaplar. Hani asla demeyelim de pek bana hitap etmiyor şu anlık. 

5. Kitapları renklerine göre mi, alfabeye göre mi sıralarsınız?
Öncelikle boyutlarına göre sıralarım. Sonrasında serilere ve renklere göre düzenlerim. Gerçi şu sıralar yer sıkıntısı çektiğim için nasıl sığıyorsa o şekilde sıralıyorum kitapları :D

6. Okurken size eşlik edecek bir hayvan ister miydiniz?
Bir kedi fena olmazdı sanırım :))

7. Bookstagram olarak kendi stilinizi oluşturduğunuzu düşünüyor musunuz?
Şu anki düzenimi ve kullandığım efekti düşünürsek evet, bence biraz kendime ait stil oluşturmuş gibiyim. Elimden geldiğince sade, ferah ve krem-turuncu-pembe tonlarında takılmaya çalışıyorum ama siz söyleyin asıl kendime özgü bir stil geliştirebilmiş miyim? :D Bilmeyenler için instagram adresim @periodiclibrary.

Böyle işte, ben keyifle cevapladım ve keyifle cevaplayacaklarına inandığım Şule Uzundere'yi, Rüya Kitaplık'ı, Okuyan Muggle'ı, Kağıttan Dünyam'ı, Feri Peri'yi, Pastelden'i, Bir Pembe Sever'i, Gezegen'in Sihri'ni, Öneri Makinesi'ni, Bellenin Kütüphanesi'ni ve Ezgissimo'yu mimliyorum :))
Keyifli günler!

22 Mayıs 2018 Salı

10. Kocaeli Kitap Fuarı Alışverişim

M E R H A B A L A R
Bir kitap fuarını daha geride bıraktık. 5 mayıs-13 mayıs tarihleri arasında gerçekleşen fuar Kocaelinin 10. kitap fuarıydı. 10. yıla özel bir şeyler beklemiştim ama sadece beklediğimle kaldığım bir fuar oldu :'D

Klasik indirim yoktu muhabbetine pek girmeyeceğim çünkü bence alıştık artık zaten bu duruma. Kitap fiyatlarının internettekinden pahalı olması bir şaşkınlık vermiyor. Sadece iki yayınevini bu durumdan ayrı tutmak istiyorum: Dedalus ve Sel. Gördüğüm kadarıyla internettekinden daha uygundu kitaplar.

Her neyse, bu fuarda sadece sahaflarla ilgilendim. Dikkatli baktığınız sürece birçok kitabı gayet temiz bir şekilde bulabiliyorsunuz sahaflarda. Ama şöyle bir sorun var ki bir süre sonra bakmaktan başınız dönüyor.  En azından bana öyle. Bir de yer yön duygum sıfır olunca bir ara sanki sürekli aynı yerde dolanıyormuşum gibi hissetmeye başlayınca daraldım ve koşa koşa kendimi dışarı attım :D 

Sahaflarda başıma gelen saçma bir olayı anlatmak istiyorum. Öyle kitaplara bakınırken Philip K. Dick'in Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi? kitabına denk geldim. Biraz merak da ediyordum, hazır karşıma çıkmışken alayım dedim. Arkasında etiket fiyatı 19.5 yazıyordu. İlgili kişiye ne kadar olduğunu sorunca 20 lira dedi. Ben bir kaldım böyle. Şaka yapıyor zannettim jfdlgjkj Adama ciddi ciddi "Gerçekten mi?" diye sordum çünkü sen    s a h a f s ı n   kardeşim, nasıl etiket fiyatından fazla satabilirsin? Hani internette bile 11 liraya satılıyor kitap. Adamın verdiği cevap aynen şöyle: " O kitap öyle." JGHKŞJHKŞFJHKJŞFJK SADECE GÜLÜYORUM. Hayır yani söylesene nedir bu kitabı özel kılan? 1. basım da değildi büyük ihtimalle çünkü öyle olanları özel paketliyorlar. Neyse usul usul kitabı yerine koyup (belki biraz göz devirmiş olabilirim ama hak etti) devam ettik gezmeye biz ama hala merak ediyorum derdi neydi?

Evveet şimdi gelelim yaptığım küçük sahaf çıkartmasının ganimetlerine. 

Allahım hepsi benim bebeklerim. Hiç ummadığım aralarda karşıma çıktılar hepsi. Çocuk kitapları, Hırsıza Her Gün Bayram ve Organik Bozukluk hariç hepsi okuma listemde olan kitaplardı. Ayrıca neredeyse her birini 5 liraya almış olmam da bayağı mutluluk verici bir detay bence.


Bloga yakında çocuk kitapları diye bir başlık eklemek istiyorum. Sonrada bu aldıklarımı tek tek yorumlayacağım inşallah :') Daha önce pek ilgi alanıma girmediği için farketmiyordum belki de ama sahaflarda çok fazla çocuk kitapları var. Hani böyle dandik dundik olanları demiyorum, Günışığı Kitaplığı, Altın Kitaplar, Bilim Çocuk gibi yayınevlerinin kitapları var. İlgilenenler sahafları kesinlikle didik didik incelemeli. Ben de öğretmenlik hayatıma başlamadan küçük çaplı bir çocuk kitapları kitaplığı yapmak istiyorum ama bakalım, hayırlısı :D

Çocuk kitapları demişken hayal kırıklığına uğradığım bir olaydan bahsetmek istiyorum. Daha önceki yazılarımın birinde Eyvah! Kitap adlı kitaptan bahsetmiştim. Mine Soysal'ın okumayı sevmeyen çocuklarla ilgili yazdığı bir kitap. Fuarın 7. gününde Mine Soysal'ın imza günü vardı. Dedim gideyim imzalatayım, belki biraz da konuşma fırsatı elde ederim. İmza saati 11 ile 2 arasındaydı, ben de son yarım saat giderim diye planlamıştım ama otobüsü yanlış durakta bekliyormuşum meğer. Bu hatamı da çok geç fark edince fuara anca 2'yi 10 geçe falan ulaştım. Tabii normalde Mine Soysal'ın olması gereken standda Mine Soysaldan eser yok. Yine de bir şansımı deniyim diyip stant görevlilerine Mine Soysal'ı sordum ve meğer Mine Soysal hiç gelmemiş. İmza günü iptal olmuş. Bunu duyurmak da kimsenin aklına gelmemiş. Fuara gelene kadar çektiğim işkence böyle boşa gidince moralim sıfırlandı bayağı:( Hayır yani bunu duyurmak çok zor bir şey değil ki. Bilseydim okuldaki atölye etkinliklerine katılırdım o gün. Çok boşa gitti günüm, üzüldüm:(
Düzeltme: 10 gün önce Günışığı Kitaplığından bir e-posta aldım. Yaşanan bu tatsız olayın Mine Hanımla ve Günışığı Kitaplığıyla ilgisi yokmuş. Mine Hanım o tarihlerde Afyonda 6. Ulusal Yayın Kongresi'nde olacağından baştan böyle bir etkinlik hiç planlamamış bile. Dikkate alıp bilgilendirdikleri için teşekkür ederim :))

Öyle işte, iyi kötü bir fuar daha atlattık. Bir daha seneye artık :)))
Aldıklarımdan bunu önce oku dedikleriniz var mı? Varsa buyrun yorumlara! :))



14 Mayıs 2018 Pazartesi

Kitap Yorumu: Harry Potter ve Lanetli Çocuk-J.K. Rowling, Jack Thorne

M E R H A B A L A R
Beni okusam mı okumasam mı çok ikilemde bırakan bir kitabın yorumuyla karşınızdayım: Harry Potter ve Lanetli Çocuk. Belki çocukluğum Harry Potterla geçmedi (maalesef) ama keşfettikten sonra yeri doldurulamayacaklara girdi benim için. Hal böyle olunca serinin 8. kitabı diye tanıtılan, Ölüm Yadigarlarının bıraktığı yerden devam eden bu kitabı okumak için inanılmaz heyecanlı olsam da asıl yazarının J. K. Rowling olmayışı ve tiyatro metni şeklinde yazılmış olması beni korkutuyordu. Geçenlerde okul kütüphanesinde denk gelince okuyayım gitsin ya diyerek başladım okumaya.

Yukarıda da dediğim kitap istasyonda Harry ve diğerlerinin çocuklarını yolcu etme sahnesiyle başlıyor. Albus Severus ilk kez Hogwartsa gideceği için ve ya Slytherin'e seçilirsem diye endişelidir. Harry Albus'a Slytherin'e seçilse de sorun olmayacağını söylemesine rağmen Albus'un endişeleri dinmez ve birkaç sayfa sonra öğreniriz ki bu endişelerinde haksız da değildir. Slytherin'e seçilir ve Slytherin'de bir Potter olması yeterince skandal değilmiş gibi hem Slytherin Koftisi diye dalga geçilecek kadar başarısız bir büyücü olur hem de Draconun oğlu Scorpius Malfoy ile yakın arkadaş olurlar. Potter ve Malfoy dostluğu, evlere şenlik! 

Bizim küçük Potter'ın babasıyla da arası iyi değildir. Potter adının getirdiği beklentileri karşılayamayan, babasının kahramanlık öykülerini dinlemekten bıkmış ve tam ergenlik çağında bir çocuk düşünün, ne yapardı sizce? Evet, doğru bildiniz, kendini ispatlamak. Albus Severus Potter da bunu yapmaya çalışıyor. Bir gün babası ve Amos Diggory arasında geçen bir konuşmaya kulak misafiri olunca Cedric Diggory'i kurtarıp babasının hatalarından birini düzeltmeyi kafaya koyuyor, Scorpius'u da bu macerada yanında sürüklüyor. (Spoiler diye kızan varsa bütün bunların 50 sayfada yaşanan şeyler olduğunu söylemek isterim. Yani merak etmeyin hala heyecanlı bir şekilde okuyabilirsiniz.)

harry potter ve lanetli çocuk jk rowling konusu yorumu
Albus ve Scorpius'un kaş yaparken göz çıkarma maceralarını tiyatro metni olarak değil de roman olarak okusaydık keşke. Betimlemelerle, düşünce akışlarıyla gerçekten okuması keyifli olurdu. Mantık hatalarını yok sayarsak bu haliyle de Potter&Malfoy ikilisini okumak fena değildi. Ama diyorum ya KEŞKE:(



-SPOILER-

Bu Zaman Döndürücü kullanıp Cedric'i kurtarma planı baştan aşağı saçma değil miydi ya? Hani sanki herkes salak bir Amos zeki. Voldemortla savaşırken kimler kimler feda oldu bu uğurda. O zaman hop hemen bir geriye gidelim değişelim tarihi, bu kadar basit olabilir mi ya? Olsa bu çocukcağız anasını babasını, Sirius'u, Lupin'i ve daha nice kayıplarını kurtarmaz mı? SİNİRLENİYORUM DÜŞÜNDÜKÇE. Albus'un da hemen gaza gelmesi, kendini kahraman sanması da ayrı olay. 

Sonrasında bu çocuklar ve Delphi çok özlü iksir kullanarak Harry, Ron ve Hermione'ın kılığına büründüler ama bürünecekleri kişilere ait parçaları nereden buldular? Hani bu Cedric'i kurtarma planını Albus evden ayrılmadan önce planladı desek tamam babasının saçını falan almış olabilir, bir şekilde Ron ve Hermione'dan da bir parça almış olabilir ama Hogwarts'a giden trende bu kurtarma planına başlıyorlar. Bu durumda iksire eklenecek parçaları Delphi almış olmalı ama nasıl? Buna yanıt vermeden hemen iksiri içme kısmına geçiyorlar:( 

Sonra bir de Sihir Bakanlığındalarken Hermione'ın odasının kapısını alohomora ile açmaları? Hani anasının karnından yeni doğmuş bir büyücünün bile yapabileceği bir büyüyle mi korunuyor sadece bu kapı? E oldu o zaman hiç kilitlemeseydi Hermione odasını? Alohomora ile açılacaksa ne gereği var ki? Bu şeye benziyor kapıyı kilitleyip anahtarı üzerinde bırakmaya. Zaman döndürücüyü kitaplıkta saklamış olmasına değinmeyeceğim bile, bak tansiyonum yükseliyor düşündükçe.

Daha çok şey eklenebilir bu hatalara ama ben son bir tane daha ekleyip bırakacağım. Kitabı okurken fark etmemiştim bunu, ekşide okuyunca kitabı açıp baktım ve tam olarak entryde bahsedildiği gibi gerçekleşiyor olay. Gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum gerçekten. Böyle böyle hatalar beni soğuttu kitaptan. 

Ayrıca George'u görmek isterdim, Teddy Lupin'i, Neville'i... Hadi Neville'in adı geçiyor yine ama Georgedan neden ad olarak bile yok? Oysa Ron'un şakalarından bahsederken araya George da sıkıştırılıp bu zavallı Eslem mutlu edilebilirdi:( 

Dumbledore'u görmek güzeldi. Her ne kadar tanıdığımız Dumbledore'dan uzak olsa da, Harry'e "Ben sana bağlanmak istemedim." diyecek kadar klişeleştirilmiş olsa da. 

-SPOILER SONU- 

JKR yerinde olsam ve Jack Thorne bana bu Lanetli Çocuk metniyle gelse okuduktan sonra ufak çevrelerde oynanmasına izin verirdim ama 8. kitap adıyla basılması? Yok dostum yok orada duracaksın işte derdim çünkü 8. kitap değil, asla da olamaz. Lanetli Çocuk'u binlercesi yazılan Harry Potter fanfictionlarından ayıran bir özelliği yok. Ama işte sonuca bakarak söyleyebiliriz ki bana soran da yok. 

harry potter ve lanetli çocuk jk rowling konusu yorumuBasit, internette yayınlanmış bir fanfiction olsa sadece sürüsüyle olan mantık hatalarını yok sayabilirim, sonuçta amatör işi, bir JKR değil sonuçta yazarı der geçerim ama bizzat JKR tarafından onaylanmış bir kitapta böyle hataları makul gösterecek bir sebep bulamıyorum. Sen ki koskoca HP evrenini özenle oluşturmuş kişisin, bu evrenin kurallarının çiğnenmesine nasıl müsaade ettin? Jack Thorne'cum alınmasın ama (McGonagall'a Minerva diye hitap eden saygısız bir Harry görmemize neden olduğu için alınma hakkı olduğunu sanmıyorum ya neyse) bütün bu metni yazarken mantığını bir tarafa kaldırdığını düşünüyorum. Bunun tiyatro metni olmasıyla da bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bir roman olmadığı için duygu aktarımının eksikliği olsun olayların çok hızlı gelişmesi olsun dilinin yavanlığı olsun belki bunlar tiyatro metni oluşunun arkasına sığınabilecek şeyler olabilir ama mantık hataları kabul edilemez.

Bütün bunların dışında yeniden o tanıdık büyülü evrende olmak güzel bir histi. Gerçekten özlemişim be dedim. Godric's Hollowdaki o son sahne çok içimi parçaladı. Harrynin hiçbir şey yapmadan izlemek zorunda kalması:((  Boğazım bir şeyler düğümlendi işte o sahnede. Harry yavruş bunları hak etmedin sen:(

Velhasıl kelam okumaktan pişman olmadığım, ama çok da bayılmadığım bir kitap oldu Harry Potter ve Lanetli Çocuk. Zaten çok çabuk da okunan bu kitabı okumanızı öneririm. Hayır beğendiğim için önermiyorum, okuyun ve tarafınızı seçin, beğenenlerden misiniz yoksa beğenmeyenlerden mi? :D 

Muziplik tamamlandı!


4 Mayıs 2018 Cuma

En Sade ve Derin'e, Deeptone'a

M E R H A B A L A R
Şurada cuma gününün bitmesine kalmış 10 dakika. Şu 10 dakikada Deeptone'a olan minnetimi ifade edebilir miyim hiç sanmıyorum ama yine de deneyeceğim. 

Blogu ilk açtığım günler burada sinek avlıyordu tabii. Blogu ziyaret eden toplamda 3 kişi varız: ben, keyfim ve kahyası. Sonra bir gün nereden nasıl bulduysa (ki hala herkes Deep'in bunca kişiye nasıl ulaştığını bilmez) Deep'in yolu bloguma düştü ve durur mu hem tatlı yorumuyla beni sevindirdi hem de o ünlü Bloglardan Seçmeler yazı dizisinde benden bahsetti. Bloglardan Seçmeler de blogger aleminin kırmızı halısı, efendime söyleyeyim tarihi aşk romanlarında hani genç kızların cemiyete tanıtıldığı balolar vardır ya hah adeta ondan işten. Deep yeni blogları arar, bulur, paylaşır, yeni dostluklara vesile olur. 

Ayrıca dizi, müzik, film, kitap hepsi ondan sorulur. Bazen gerçekten bir gün bize 24 de Deep'e 48 falan mı diye düşünürüm. Ya da bir Zaman Döndürücüsü falan mı var? Çünkü blogları bir kere tanıtıp da bırakmaz, nerede ne oluyor, kimin yardıma ihtiyacı var bilir ve elinden geleni de yapar. 

Böyle işte, iyiki varsın Deep<3 İyiki bulmuşsun beni, iyiki tanımışım seni. İnşallah daha nice yıllar burada olursun ve yenilerin ellerinden tutmaya devam edersin :))) 

Ayrıca bu yazıya vesile olan, organize eden Girift0 blogundan Fatmaya da teşekkür ederim beni de davet ettiği için :)

O zaman yazıyı bir Deep sözüyle bitiriyorum: tımamsss :))

2 Mayıs 2018 Çarşamba

10. Kocaeli Kitap Fuarı Yazarları, Yayınevleri ve Etkinlikleri (5-13 Mayıs 2018)

Mayısın ikinci gününde M E R H A B A L A R
Mayıs ayı demek Kocaeli için kitap fuarı demek. Bu yıl da 10'uncusu düzenlenen Kocaeli Kitap Fuarı 5-13 mayıs tarihleri arasında gerçekleşecek. Her sene olduğu gibi bu sene de fuar öncesi yine bol etkinlikli geçiyor. Peki bu etkinlikler neler?

Kütüphanede Bir Gece


Kitaba Koş Halk Koşusu


Ağaçlar Kitap Açtı

4 mayısta İzmit yürüyüş yolunda gerçekleşecek. Yanlış hatırlamıyorsam 7.30'ta olacak.

Açıkhaba Sinema Günleri

Varlığından sadece birkaç saat önce haberimin olduğu etkinlik. Giden arkadaşların instagram hikayelerinde görüp bir miktar üzüldüğüm doğrudur.

Neyse efenim biz gelelim asıl merak edilenlere. 10. Kocaeli Kitap Fuarına hangi yazarlar ve yayınevleri gelecek?

Kocaeli Kitap Fuarına Katılacak Yazarlar

-Hasan Ali Toptaş
-Canan Tan
-İlber Ortaylı
-Ayşe Kulin
-Buket Uzuner
-Sunay Akın
-Ahmet Ümit
-Ali Lidar
-Kahraman Tazeoğlu
-Pelin Çift
-Ahmet Şimşirgil
ve daha fazlası. İlk gözüme çarpanları yazdım ben. Devamına buradan ulaşabilirsiniz.

Kocaeli Kitap Fuarına Katılacak Yayınevleri

40'LAR KULÜBÜ 
6:45 YAYINLARI 
ALFA KİTAP
ALTIN KİTAPLAR
APRİL YAYINLARI
AYLAK ADAM YAYINLARI
AYRINTI YAYINLARI
BİLGE KÜLTÜR SANAT YAYINLARI
BİLGİ ÇOCUK
BİLGİ YAYINEVİ 
CAN YAYINLARI
CARPE DİEM
DESTEK YAYINLARI
DOĞAN EGMONT
DOĞAN KİTAP 
DOMİNGO YAYINEVİ
EPHESUS YAYINLARI
EPSİLON YAYINLARI
EVEREST YAYINLARI
GENÇ TİMAŞ
GEREKLİ ŞEYLER YAYINCILIK
GÜNIŞIĞI KİTAPLIĞI 
HAYY KİTAP
HEP KİTAP
İLETİŞİM YAYINLARI
İŞ BANKASI ÇOCUK
İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLAR
KIRMIZI KEDİ YAYINLARI
KORİDOR YAYINLARI
MARMARA ÇİZGİ
MARTI YAYINLARI
METİS YAYINLARI
NEMESİS YAYINCILIK
OLİMPOS YAYINLARI
PARODİ YAYINLARI
PEGASUS YAYINCILIK
YAPI KREDİ YAYINLARI
YİTİK ÜLKE YAYINLARI
ve tabii ki daha fazlası. Devamına buradan ulaşabilirsiniz.


10. Kocaeli Kitap Fuarı Söyleşileri, İmza Günleri


Niyeyse her sene fuar için daha az heyecanlı oluyorum artık. Hani nerede o günler öncesinden listeler oluşturan Eslem? :D Şu an fuardan almayı planladığım bir kitap var aklımda, o da haftaya ödevimiz olan bir kitap zaten. İçim ölüyor benim yavaştan galiba ya :D

Öyle işte, ilk defa fuardan önce fuar yazısı yazmış oldum. Umarım birilerinin işine yarar.

Peki siz Kocaeli Kitap Fuarına geliyor musunuz?

22 Nisan 2018 Pazar

Pazar 6'lısı: Çocuklara Hediye Edilebilecek 6 Kitap

M E R H A B A L A R
Pazar gününün son demleri ve gün bitmeden yazıyı yetiştirmeye çalışan bir adet Eslem. Bayağı tanıdık bir manzara değil mi? :)) 

23 nisan sebebiyle temamız da çocuklara özel olsun istedim. Çocuklara alınabilecek en güzel hediyelerden biri de kitaplar olunca Çocuklara Hediye Edilebilecek 6 Kitap teması çıkıverdi ortaya. 

Bu dönemki derslerimizde çocuk kitaplarıyla haşır neşir olduk biraz. İşte onlardan 6 tanesi:


1) Mıstık Seni Anlamıyoruz-Tülin Kozikoğlu
Türkçe dersinde çocuklara okunabilecek çok şeker bir kitap. Mıstık yazmayı çok seven biri ama şöyle bir problem var ki yetişkinler Mıstık'ın yazıklarını anlayamıyorlar. Yardıma noktalama işaretleri koşuyor ama Mıstık yardım edilmesini istiyor mu? Cevabı okuduktan sonra :))
2) Haklar ve Ödevler-Brigitte Labbe
Çıtır Çıtır Felsefe serisinden bir kitap. Haklar, ödevler, sorumluluklar gibi kavramları çocuklara uygun bir dil ve olaylarla açıklayan mutlaka okunması gereken bir kitap. Kitap çocuklara okutulabileceği gibi kitaptan örnek bir olay seçilip sınıf ortamında tartıştırılabilir de. Böyle bilgileri dayatmacı bir şekilde verip, doğruları direkt göstermektense son kararı öğrenciye bırakan bir kitap olduğundan zevkle okunacağını düşünüyorum. Buraya tıklayarak kitabın iç sayfalarına göz atmanızı öneririm. 
3) Eyvah Kitap-Mine Soysal
Kısa kısa hikayelerden oluşan bu kitapta Mine Soysal öğrencilerle yaptığı görüşmelerin neticesinde kitap okumayı sevmeme nedenlerini o sevmeyenlerin dilinden anlatmış. Maalesef çocukları kitaplardan uzaklaştıranlar hep yetişkinler. Ya okudukları kitaplara saçma diyerek heveslerini kırıyoruz ya da  ceza yöntemi olarak zorla kitap okutturup onları kitaplardan soğutuyoruz. Vazgeçtim ya bu kitabı önce yetişkinlere hediye edin en iyisi :D

4) Sıradan Bir Okul Günü-Colin Mcnaughton
Sıradan bir okul günü nasıl sıradışı hale gelir? Tabii ki sıradışı bir öğretmen ile! Kitap içerik olarak zaten çok güzel ama en çok hoşuma giden şey hayat sıradanken çizimlerin siyah beyaz olması ama sıradışı öğretmen geldikten ve hayalgücü işin içine karıştıktan sonra çizimlerin renklenip canlanması.  Ne yapayım görsellik hala benim için en önemli nokta :D
5) Ben Ne Zaman Doğdum?-Behiç Ak
Bayağı keyifle okuduğum bir kitap Ben Ne Zaman Doğdum. Ne zaman dolduğunu öğrenmek isteyen Memo etrafındaki herkese ne zaman doğduğunu sorar ama herkesin bu soruya verdiği yanıt farklıdır. Anneannesine göre örtüyü ördüğü gün, abisine göre ise boyunun şu kadar olduğu gündür. Böyle böyle Memo doğduğu günle ilgili birçok şey keşfeder :))
6) Kırmızı Çizgi-Samar Mahfouz Barraj
Aslında henüz okumadığım ama konusuyla ilgimi çeken ve en kısa zamanda okumak istediğim bir kitap. Çocukları kendi vücutları hakkında bilinçlendirerek onları istismardan korumayı amaçlayan bir kitap(mış). Yazar bunu uygun bir dille anlatabilmişse bu kitap da mutlaka okunacaklara girer gibi geliyor bana. 

Bu haftanın 6'lısı da bu kadardı işte. Sizin önereceğiniz çocuk kitapları var mı? Özellikle ilkokul çağına uygun güzel kitapları benimle paylaşmanızı çok isterim. Gelecekteki sınıf kitaplığımın listesini ufaktan ufaktan oluşturmaya çalışıyorum da :))

Daha önceki bir Pazar 6'lısı yazısında bana çocukluğumu hatırlatan 6 kitabı yazmıştım. O listedeki kitapların herbiri de çok güzel, daha fazla öneri arayanlar buraya tıklayarak o yazıya da ulaşabilir :)

Bu arada kitapyurdunda da çocuk kitapları fuarı var, benden söylemesi :)
Herkese keyifli günler!

Yeni Yazılardan Haberdar Olun